Owsianka z komosy ryżowej

Składniki

 

  • 1 szklanka komosy ryżowej
  • 2 łyżeczki świeżo zmielonej mąki z siemienia lnianego
  • 30 g proszku białkowego
  • 1 łyżeczka organicznego oleju lnianego tłoczonego na zimno (niezbędne kwasy tłuszczowe)

 

Dodatkowo

 

  • mielone migdały lub inne orzechy
  • nasiona dyni i słonecznika
  • otręby ryżowe
  • jagody lub inne owoce
  • pół  łyżeczki cynamonu
  • 2 łyżeczki łusek nasion babki płesznik
  • 1 kapsułka enzymów trawiennych

 

Sposób przygotowania

 

  1. Jeśli namoczyłeś komosę ryżową poprzedniego dnia wieczorem, rano użyj ok.0,4-0,5 l wody i gotuj ją przez 15-20 minut. W przypadku nienamoczonej komosy, użyj 0,5 l wody i gotuj komosę przez 20-25 minut
  2. Do  wcześniej namoczonej komosy dodaj proszek białkowy. Jeśli komosa nie była moczona, dodaj go dopiero po ugotowaniu.
  3. Dolej oleju lnianego.
  4. Dodaj orzechy, nasiona, jagody i inne składniki wg uznania.
  5. Podawaj z mlekiem owsianym lub ryżowym, odrobiną ksylitolu, miodu lub koncentratu owocowego.

Dodaj komentarz